Big Buddha - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sandra Paans - WaarBenJij.nu Big Buddha - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sandra Paans - WaarBenJij.nu

Big Buddha

Blijf op de hoogte en volg Sandra

30 Oktober 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Vanuit het raam is het een drama. Regen, regen en regen. We kunnen de berg niet eens zien. Eerst een paraplu gekocht bij de seven-eleven. Daarna met de metro naar de big buddha. Daarvoor moeten we met de gondel de berg op. Echt jammer dat het zo slecht weer is, we kunnen nauwelijks genieten van het prachtige uitzicht. Wanneer we boven op de berg zijn, zien we de gondels voor ons niet eens meer. Het is zo mistig. Eenmaal uit de gondels wordt het weer niet beter, het komt met bakken uit de lucht. Gelukkig blijkt de buddha niet ver te zijn en het klooster ook niet. We besluiten eerst bij de monniken een vegetarisch maaltijd te nuttigen. Deze vegetarische maaltijd is erg uitgebreid en overheerlijk.
Wanneer we klaar zijn lijkt het gestopt met regenen. We gaan met de trappen naar de buddha. Heel indrukwekkend.
Daarna gaan we terug met de gondels. Onderaan de berg is een outlet-winkelcentrum. Dat is wel even leuk om in rond te lopen. Vervolgens met de metro terug naar Hong Kong. Daar hebben we in Kowloon verder gewinkeld. Om acht uur lopen we richting de haven, want dan begint de lichtshow. Je ziet de skyline van Hong Kong Island en hiervan doen 88 gebouwen mee aan een een lichtshow met lasers enzo. Klinkt spectaculairder dan dat het is. Misschien konden we het ook niet goed zien vanwege de bewolking. Toch ben ik wel onder de indruk van de skyline zelf. Ik blijf me verbazen over de hoogbouw hier.
Daarna hebben we toch nog maar een keer lekker pizza gegeten, maar wel in een ander restaurant. Dat is weer genieten.
Morgen komt Koen. Eigenlijk landt hij vanavond al, maar erg laat. We hebben morgen om 10.00uur bij de Applestore in de IFC afgesproken.