Snorkelen - Reisverslag uit Penghu Dao, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Penghu Dao, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

21 Oktober 2012 | Taiwan, Penghu Dao

Vanochtend vroeg eruit, om 8.00uur ontbeten (wafels met patat en croissantje met gerookte kip, lekkere combinatie), want om half 9 stond de taxi klaar. We gaan snorkelen!
We kwamen aan bij sunny-u, waar we hartelijk werden ontvangen door de instructeurs. We moesten eerst de schoolbanken in, want blijkbaar gaat er wat uitleg aan vooraf. Helaas geen woord van verstaan. Ik begreep wel dat we een wetsuit aan moesten en een zwemvest. De instructeurs deden erg hun best om ons duidelijk te maken wat er ging gebeuren.
Daarna gingen we met een busje naar het strand. Daar kregen we eerst zwemles (!). Ik vertelde dat wij wel konden zwemmen zonder vest. Nadat ze met vier man hadden overlegd, mochten we de vesten uit.
Toen mochten we eindelijk snorkelen. Dat is de hele reis naar Penghu wel waard; het is er prachtig onder de zeespiegel! We zagen en vingen een blowfish, we hebben in een zeekomkommer geknepen (er spuit dan water uit), een zeeëgel vastgehouden en mooie vissen en koraal gezien.
Teruggekomen bij het snorkelcentrum kregen we noodles, een ijsje en groene zeesnoepjes. Ze deden er alles aan om het ons helemaal naar de zin te maken.
Tegen de avond moest Koen weer terug naar Tapei. Nu moesten wij ons zelf zien te redden. We kwamen terecht bij een restaurant dat pasta en steak zou serveren. De kok kwam direct een praatje maken. Hij had ons 's middags ook al op de brug gezien. Bob herkende hem nu ook. Hij vroeg of Bob een voetbalster was. Hij liet ook een foto zien en vroeg of wij deze plaats herkende. Ik herkende wel zeker de keukenhof, want daar was ik in mei nog geweest. Hij was daar tien jaar geleden geweest. We kregen heerlijk te eten!
Morgen laatste dagje Penghu, daarna terug naar Taipei.

• 21 Oktober 2012 - 22:54

Mams:

hi SAn en Bob,
    Jeetje de eerste week voorbij. Toch wel snel gegaan. Maar wat hebben jullie de week ontzettend vol met leuke avonturen gepropt. En wat een mooie foto's. Wanneer jullie zo doorgaan hebben jullie thuis een week nodig om bij te komen.
    Geniet de tweede week on the same level. Met veel plezier lees ik iedere morgen het reisverslag.
    Doei, mams en de hartelijke groeten van Tokkie
    We kunnen het goed vinden samen.

• 22 Oktober 2012 - 08:53

Kootje:

Hoi hoi,
    O alleen dat eten al is al een feestje om te lezen.
    En de rest natuurlijk ook .
    Heel veel groetjes van ons.
    En super veel plezier toegewenst,
    Vanuit een herfstachtig kootje

• 22 Oktober 2012 - 19:40

Cynthia:

De keukenhof!! jaja. Dat was me een uitje!!
    Wij hebben gelukkig vandaag hier ook een goede dag gehad. 22 graden! in de herfst.
    Wel even wennen hoor weer zo aan de slag gaan na een week vakantie. Maar daar heb jij over 2 weken pas weer last van.
    Geniet van de mooie dingen en ik lees alles met veel plezier.
    Liefs