Eten, eten en nog eens eten - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu Eten, eten en nog eens eten - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu

Eten, eten en nog eens eten

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 Oktober 2012 | Taiwan, Taipei

Vannacht lekker geslapen. Ik eerder dan Bob, hij ging nog met Koen naar een bar.
Het ontbijt is bijzonder zullen we maar zeggen. Warm eten: noodles, rijst, röstirondjes, groenten gewokt met pepers en veel knoflook én gebakjes. Heb voor de zekerheid maar yakult erbij gedronken voor een goede darmflora, ik zal het nodig hebben...
Na het ontbijt zijn we met de metro naar Shilin gegaan. Daar hebben we bij Starbucks koffie gedronken en vervolgens de bus naar het national palace museum genomen. Dit is een must see, ik vond het gebouw het meest indrukwekkend.
Om drie uur was Koen klaar met college en hebben we wederom geluncht bij de dumplingplace.
We zijn over het universiteitsterrein naar de metro gelopen. Erg mooie weg, kijk alleen goed uit voor de fietsers! Bij de metro is Bob teruggegaan naar het hotel en ben ik met Koen naar de Taipei 101 gegaan. Dat is het op één na hoogste gebouw van de wereld. In het midden hangt een enorme koperen bal, om het gebouw aarbevingproof te maken. Goed ideetje. Binnenkort maar terugkomen, want je kunt er fantastisch winkelen zag ik én helemaal bovenin kun je koffie drinken. Zouden ze een nocciolo hebben?
Terug met de metro Bob opgehaald, want we hadden afgesproken met Koens medestudenten om naar de nachtmarkt te gaan. Eerst de Longshan tempel bezocht. Bij de ingang kon je Layschips en orea's kopen om vervolgens aan de goden te offeren.
Daarna de nachtmarkt bezocht. Daar zouden we slang eten... Dit wilde ik toch wel doen onder het mom van 'je moet alles toch een keer proberen'. Maar ja, als de 'locals' het zelf niet eens doen, waarom ik dan wel? Een aantal van de groep wilde het toch proberen. Ze kregen een bordje bouillon met slang (leek op paling), en drie glazen er naast: het slangenbloed, het gif (met alcohol om het gif onschadelijk te maken) en vocht uit de lever ofzo. En een capsule met gedroogde huid. Jammie... Ze hebben gesmuld.
Ik wenste een pannenkoek en we kwamen een kraampje met pannenkoeken tegen. De eerste die ik kreeg heb ik doorgeschoven naar Bob, spicy is heel spicy. De man zei dat ik ook met suiker kon bestellen. Dus dat deed hij erop. Hij vroeg wat ik er nog meer op wilde. Dat moest echt, mocht niet zonder vlees. Ach ja, kip met suiker op een pannenkoek kan best.
Ben benieuwd wat ons morgen staat te wachten.

  • 16 Oktober 2012 - 19:53

    Tamara:

    Haha! Even wennen dus dat eten. Anders haal je die oreo 's gewoon
    Terug. Eet smakelijk de komende weken. Gr tamara

  • 17 Oktober 2012 - 10:36

    Lies Dörfel:

    Gelukkig te lezen, dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Volgens mij een hele aparte belevenis in z'n aziatisch land. Geniet volop, maar doe voorzichtig. Bob alvast van harte gefeliciteerd maak er een leuke dag van. San ????? heb je Kitty al ontdekt?
    Oh je krijgt ook de hartelijke groeten van juf Tok, ik bedoel Tokkie het gaat goed met haar!
    Dag lieverds ( ook Koen) dikke kus van mams

  • 18 Oktober 2012 - 09:30

    Cynthia:

    Leuke foto van jou en Koen op de nachtmarkt. Allemaal lekkers om te proeven...alhoewel de slang had ik ook niet gedaan :)

  • 18 Oktober 2012 - 18:49

    Petra Kort:

    Petra vraagt of de heks je in een Hello kitty heeft omgetoverd.....


    Ik mis jou heel erg tante sandra en gefeliciteerd voor oom bob jou mis ik ook heeeel erg

    zo dat moest ik even schrijven van Petra


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Azië

We gaan Koen bezoeken in Taiwan. Daarna gaan we nog een paar dagen naar Hong Kong.

Recente Reisverslagen:

01 November 2012

Macau

31 Oktober 2012

Winkelen in Hong Kong

30 Oktober 2012

Big Buddha

29 Oktober 2012

Hong Kong

28 Oktober 2012

Laatste dag in Taipei
Sandra

Actief sinds 24 Juli 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 10494

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2012 - 02 November 2012

Azië

Landen bezocht: