Penghu - Reisverslag uit Penghu Dao, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu Penghu - Reisverslag uit Penghu Dao, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu

Penghu

Blijf op de hoogte en volg Sandra

19 Oktober 2012 | Taiwan, Penghu Dao

Vandaag is Bob jarig en vliegen we samen met Koen naar Penghu. Om 06.00uur ons bed uit, want we moesten de koffers pakken, uitchecken en de koffers naar Koen brengen. Bij Koen in de buurt hebben we heerlijk ontbeten; cappuccino met een lekker broodje. Daarna de taxi zijn we met de taxi naar het vliegveld gegaan.
Het is maar 50 minuutjes vliegen, je bent er zo.
Het hotel is prima. Niet zo luxe als in Taipei, maar de mensen zijn erg vriendelijk. Bij het inchecken hebben ze ons verteld wat we hier allemaal kunnen doen op het eiland.
We hebben fietsen gehuurd en zijn het eiland gaan verkennen. Eerst lekker gegeten bij een tentje. Toch iedere keer een gok wat we krijgen. Je krijgt namelijk een kaart met alleen maar chinese tekens waar je op kunt aankruisen wat je wilt. Ik heb lekkere noodles gegeten en Bob en Koen rijst met kip. Vervolgens zijn we naar het dichtstbijzijnde strand gereden. Dit is toch wel iets verder dan we dachten, ik denk zo'n 12 kilometer. Best weer een nieuwe ervaring, op de snelweg fietsen.
Het strand ziet er verlaten uit. Maar het water voelt lekker warm. Morgen maar met zwemkleding terugkomen. Het ziet er wel prachtig uit.
Vlakbij het hotel is de rainbow bridge. Vanaf daar kun je de zonsondergang zien. En als het dan donker is, licht de brug op in de kleuren van de regenboog. Prachtig!
's Avonds hotpot gegeten. Soort van fonduen. Ook hier is het een verrassing wat er uit jouw potje komt. Erg lekker, zelfs de varkensbloedcake...
Bij de donutbar heeft Bob ons getrakteerd op een taartje.
Terug op de hotelkamer hebben we karaoke gezongen vanuit de badkamer van Koen. Hij heeft namelijk in zijn kamer een barretje dat uitkijkt op de badkamer. Heel apart.
Het was een gezellige dag.

• 20 Oktober 2012 - 19:12

Tante Syl:

Hallo San en Bob,
    Een beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd van ons 3-tjes.
    Volgens mij heb je nog nooit op zo'n manier je verjaardag gevierd.
    Ik lees nu jullie verslag, en ik vind dat jullie veel meemaken. Heeeeeel apart.
    Ik ga nu verder lezen hoor.
    See you