Hiken in Maokong - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu Hiken in Maokong - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu

Hiken in Maokong

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 Oktober 2012 | Taiwan, Taipei

Vandaag wilden we weer hiken en besloten we naar de Maokong te gaan bij de Taipei Zoo. Het weer is prachtig. Koen is gezellig mee. Eerst wat eten bij de McDonald's. Het is dat wel pas 11.00uur 's ochtends en hebben we het ontbijt net achter de kiezen, maar het is onwaarschijnlijk dat we in de jungle een eettentje tegen zullen komen. Daarna met de gondel omhoog en alle trappen weer beklommen om bij het startpunt te komen van de veelbelovende trail naar de waterval.
Het begint goed, een steile wand naar beneden. Maar gelukkig wel een touw waar we ons aan kunnen vasthouden. Als we hier wat breken wordt het een hele onderneming ons ons hier weg te halen. En als we verdwalen hebben we ook een groot probleem. Maar dat maakt onze tocht wel lekker avontuurlijk. Sommige stukken zijn goed beloopbaar, andere juist weer een echte uitdaging. Bij een oversteekpunt hebben we een keus: natte voeten, steile wand of dubieuze brug. Ik kies voor de eerste optie, Koen en Bob voor de tweede. Gelukkig is iedereen veilig aan de overkant. We moeten uitkijken voor gladde stenen, daar kun je lelijk op uitglijden. En als we moeten klimmen, moeten we oppassen dat er geen stenen loszitten. Helaas komen we nergens nog een waterval tegen. Wel komen we op het hoogste punt van de berg. Vanuit hier hebben we echt een geweldig uitzicht op Taipei. Vanaf dit punt kun je zien dat Taipei midden in de jungle ligt. Vanaf dit punt wordt onze tocht steeds lastiger, smalle paden met afgronden die steil naar beneden lopen. We zijn niet gezekerd: vallen is game over. We besluiten toch door te gaan. Het wordt steeds later. Dus we besluiten tot 15.00u door te gaan en dan terug te lopen, want om 17.00u begint het al donker te worden. Je wilt hier niet in het donker zijn. Helaas geen waterval gezien. We zien allerlei prachtige dieren. Vooral vlinders waar Taiwan bekend om staat. Maar ook vogels, kikkers, gekko's en apen. De terugweg is voor mij erg vermoeiend, maar stoppen is ook geen optie. Gelukkig zijn we om 17.10uur bij de trappen. Dit was echt fantastisch!
's Avonds bij de Vietnamees gegeten. Dat was lekker. Hier zag het er ook daadwerkelijk uit als een restaurant.
Daarna genoten van een welverdiende douche en ons klaargemaakt voor een avondje bij The Blue Note, een jazzcafé. We gingen met Koen, Joost en Tom. Erg goede live muziek. Een leuke afsluiting van een fantastische dag!

• 28 Oktober 2012 - 12:38

Cynthia:

Wat een scary worm!! Maar wel lekker avontuurlijk bezig.
    Have fun in Hongkong!

Groetjes Cynthia en Dennis

• 28 Oktober 2012 - 12:38

Cynthia:

Wat een scary worm!! Maar wel lekker avontuurlijk bezig.
    Have fun in Hongkong!

Groetjes Cynthia en Dennis

• 28 Oktober 2012 - 14:29

Iris:

Wat een avonturen! Leuk om te lezen. Geniet ervan xx

• 28 Oktober 2012 - 18:06

Monique:

Leuk om te lezen allemaal! Doen jullie wel een beetje voorzichtig....zijn
    Veel plezier in Hongkong, ben benieuwd wat jullie daar mee gaan maken en vooral wat jullie daar gaan eten :-)
    Liefs van ons!
    Guus, mo en the boys