Laatste dagje Penghu - Reisverslag uit Penghu Dao, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu Laatste dagje Penghu - Reisverslag uit Penghu Dao, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Penghu

Blijf op de hoogte en volg Sandra

22 Oktober 2012 | Taiwan, Penghu Dao

Vandaag weer lekker vroeg op. We moesten nog wat verzinnen om te gaan doen. We besloten naar de fenguei cave te fietsen. Daar zouden de golven fantastisch tegen de rotsen slaan. Een prachtige fietstocht van 20 kilometer heen en 20 kilometer terug. Dagvullend programma dus.
Bij Fenguei aangekomen, waren er helaas geen hoge golven te bekennen. Maar tussen de rotsen konden we wel veel vissen, kreeften en krabben bekijken. Het dorpje zelf was een stuk minder toeristisch dan Makong. In het midden stond een prachtige tempel.
Toen we terug in Makong waren hadden we nog even tijd voor koffie en om te douchen. Daarna werden we naar het vliegveld gebracht en vlogen we terug naar Taipei (met een heel klein vliegtuig met propellers).
In Taipei hebben we met Koen nog afgesproken om te eten. Ik moet zeggen, dat ik erg gewend ben aan het eten hier. Ook om te eten met stokjes. Alleen de plaatselijke delicatesse stinky tofu waag ik me niet aan, want die stinkt echt!!
Ik vond het super leuk om Penghu eens te zien. Zeker het snorkelen was een beleving en de rainbowbridge was mooi, maar ik zal er denk ik niet nog eens komen.

• 24 Oktober 2012 - 23:00

Marcella :

Hey gaaf joh al die verslagen en foto's volgens mij vermaken jullie je prima daar! Wil je nog wel terug naar de hollandse boerenkool ;-) hihi
    Ik wens jullie nog heel veel plezier daar en tot snel.
    Groetjes marcella