Dagje ontspanning - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu Dagje ontspanning - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu

Dagje ontspanning

Blijf op de hoogte en volg Sandra

17 Oktober 2012 | Taiwan, Taipei

Vandaag om 11.00uur met Koen afgesproken in de metro. Lekker een middagje naar Beitou, in het noorden van Taipei. Beitou staat bekend om zijn hotsprings. Er zijn verschillende baden die steeds dichter bij de bron komen. Je begint te badderen in het ijskoude bad en je eindigt in de bloedhete (43-48 graden). Wel heel rustgevend! Maar houd je wel aan de regels. Zo is het verboden om alleen met je voeten of benen in het water te zitten. Waarschijnlijk komen we hier nog wel terug.
Met de lunch hebben we sushi gegeten. Mijn allereerste keer. Erg leuk dat je eten op een lopende band voorbij komt en je mag pakken wat je lekker lijkt. Voor €0,80 per bordje kun je nog eens iets proberen.
Na het eten was het voor Koen de hoogste tijd om te gaan studeren, dus wij zijn terug naar het hotel gegaan. Om wat energie kwijt te raken zijn we gaan hardlopen. Best even lekker, maar bloedheet.
We besloten om te gaan winkelen in de taipei 101. Dit was een erg mooie shopping mall, zo heb ik ze nog niet eerder gezien. Om het zo netjes en rustig te houden, mag je ook een heleboel niet, zoals kunstschaatsen. Dat staat op één van de verbodsborden. Alle grote merken hadden hier een winkel, zoals Armani, Dior, Cartier en Louis Vuitton. Maar helaas is het meeste voor mij hier ook onbetaalbaar.
In de metro werd Bob aangesproken door een man. Het zou verboden zijn om kauwgum te eten in de metro. Je mag überhaupt niet eten in de metro. Hier staan flinke boetes op, dus iedereen houdt zich hier netjes aan. Taiwan heeft een boel gekke regels.
Om half 10 stuurde Koen een sms'je dat hij klaar was met zijn lessen en zouden we nog wat gaan eten. Vreemd genoeg waren veel kraampjes al opgeruimd. Bij eentje konden we gelukkig nog een broodje met warm vlees en nog wat spul erop kopen. Dit vond ik echt lekker. Maar we hadden nog meer honger, dus zat er niets anders op dan naar de Mac te gaan. Dat was een beleving op zich. De wc's waren niet meer dan een pot in de grond. Dit
was voor mij een nieuwe uitdaging. Ik had weinig keus, ik moest al een tijd heel nodig. Maar gelukt, zonder spetters! Verder sliepen twee mensen aan hun tafeltje. Koen vertelde, dat dit niet heel gek is. Er woont hier zelfs iemand. Deze Mac is namelijk 24 uur open. De beste man lag inderdaad met al zijn spullen en kranten te slapen in zijn stoeltje.
Ik heb nu al weer zin in morgen.