Taipei zoo - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu Taipei zoo - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu

Taipei zoo

Blijf op de hoogte en volg Sandra

18 Oktober 2012 | Taiwan, Taipei

Vandaag weer vroeg uit de veren, want vandaag wilden we panda's kijken! Deze panda's zijn een cadeautje van het vasteland van China. Tuan Tuan en Yuan Yuan zijn in het echt erg bijzonder. Gek genoeg waren we vandaag zelf ook een bijzondere attractie. Mensen zwaaiden naar ons uit de treintjes van de dierentuin of spraken ons aan. Één leerkracht vroeg ons waar we vandaan kwamen en of zijn studenten even hallo mochten zeggen.
Het is een indrukwekkende dierentuin. Helaas konden we het niet helemaal zien, want we hadden nog meer op het programma staan.
Buiten de dierentuin staat een gondel. Deze brengt je de bergen in van Maokong. Vanuit je gondel kun je Taipei zien, met de prachtige heuvels erachter. De Taipei 101 steekt er bovenuit. Nu kun je zien hoe hoog dit gebouw is.
Na een half uur waren we boven. Daar hebben we traditioneel thee gedronken. Eigenlijk hadden we geen idee hoe dit moest, we kregen drie verschillende kopjes, een grote pincet en twee kannetjes. Dus we hebben maar wat gedaan. We konden in ieder geval even genieten van de oolong thee die op deze berg wordt verbouwd en het prachtige uitzicht.
We besloten een stukje te hiken. We gokten een richting. Dit pad werd een trap. Een hele hoge trap. Een trap die ons helemaal naar de top leidde in 25 minuten. Wel 0,8 km. Boven op de top stond een oude man met een wandelstok bloemetjes te plukken. Deze man was ook met de trap gekomen.
We konden nu nog verder via de onverharde weg het bos in. Omdat het al 16.00uur was, konden we niet al te ver gaan. Het wordt hier om 17.15uur al donker. Dat was jammer, want het was best bijzonder om zo alleen op een berg te zijn. We hoorden alleen maar het geluid van de natuur. Dit pad leidde tot een waterval, maar dat is een wandeling van 2-3 uur. We zijn maar een half uurtje hier geweest.
Dit was een goede beslissing, want toen we weer in de gondel naar beneden zaten konden we genieten van de prachtige zonsondergang.
Nu even lekker bubbelen en relaxen, want morgenochtend vliegen we naar Penghu om een weekendje te genieten van het strand.

• 18 Oktober 2012 - 16:25

Tamara:

Gaaf hoor! Geniet ze op het strand.

• 18 Oktober 2012 - 17:45

Iris:

Wat hebben jullie al veel gezien! Leuk om te lezen. Veel plezier op het strand! Xx

• 18 Oktober 2012 - 18:41

Linda, Bartjan, Robin En Petra:

he wat een leuke site!!

van harte gefeliciteerd met de verjaardag van BOB

xxxx uit Groningen

• 22 Oktober 2012 - 20:01

Sigrid:

Hoi San, leuk die foto van de panda! De kids in de klas vonden dat ook!
    Groetjes van Sigrid en 21 lieve kindertjes! Veel plezier verder!