Laatste dag in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu Laatste dag in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sandra Paans - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Taipei

Blijf op de hoogte en volg Sandra

28 Oktober 2012 | Taiwan, Taipei

Vandaag hebben we besloten om toch nog een keer te hiken, omdat we graag nog watervallen willen zien. Manuel heeft deze hike naar Shangdiaoling georganiseerd. Om 10.00uur staan we bij het metrostation gongguan, Koens station zeg maar. Vanuit daar gaan we naar het Taipei Main Station om de trein te nemen naar the middle of nowhere. Na een uur in een overvolle trein te hebben gestaan, hebben we onze bestemming bereikt. Het lijkt een oude mijnstad. Aan het begin van de route worden we gewaarschuwd voor slangen, bijen en muggen. Maar onze grootste probleem lijkt het weer. Het regent namelijk, dus we glijden door de modder. Hopelijk niet te veel afgronden!
De trail begint met trappen, voor de afwisseling. Na een halve kilometer zien we de eerste waterval al. Maar deze kunnen we alleen zien vanaf een grote afstand. Wanneer we verder lopen komen we grote pomelo's tegen. Lekker! Enkele meters verder leest local Alex op een bord dat het verboden is om vruchten uit dit gebied te eten en dat er een boete rond rond op staat van  50.000TWD. Gelukkig zijn we niemand tegengekomen.
Een kilometer verder zien we een tweede waterval. Deze is vlakbij en prachtig. Hoewel je niet naar beneden mag klimmen, wordt dit bord genegeerd door de groep. Het is natuurlijk erg leuk om onderaan de waterval te staan. Iedereen is ook weer veilig boven.
Dan is de zoektocht naar de laatste waterval. Deze is moeilijker te bereiken. We moeten langs een rots steil omhoog. Hier is een trap tegenaan gehangen. Het is serieus erg hoog! Wederom zijn we niet gezekerd; vallen of uitglijden is meters recht de afgrond  in. We zijn allemaal boven. En een paar honderd meter verderop is de waterval. Ook deze is erg mooi. Helaas geen weer om te gaan zwemmen. Ik heb erg genoten van deze prachtige laatste dag in Taiwan.
We besluiten deze laatste dag af te sluiten met een lekkere koffie in de MarcoPolo lounge, waar we nog even kunnen genieten van het uitzicht over Taipei.

• 02 November 2012 - 10:00

Romy:

Hoi

Ik hoop dat het een leuke reis was.ik zie jullie snel weer om jullie verhalen te horen

Xx romy